تاريخ : چهار شنبه 1 آبان 1392 | 13:27 | نويسنده : PariSUN♛
شروع!!

 

آنیونگ هاسیو = سلام

 

یوبه سیوو = سلام یا آلو

 

آنه آش میكا = حال شما چطوره ؟

 

آنیونگ گاسه او = خداحافظ

 

آنیو = خداحافظ

 

تروقاسه او = مراقب باشید

 

كنچا نا او = خوبی یا حالت خوبه

 

اره سو = باشه

 

ارجی = باشه

 

اگیسمیدا = باشه یا حتما

 

چین جا = واقعا

میانهنمیندا = من متاسف هستم

 

میانادا = من متاسفم

 

میانه = من متاسفم

اوما = مادر

 

ابوجی یا آپا = پدر

 

اونی = خواهر

 

اوپا ، اورابونیه = برادر بزرگتر

 

هر ابوجی = پدربزرگ

 

همونی = مادربزرگ

 

اگی = بچه

 

چوآاو = دوستت دارم

 

ساراگی = عاشقتم

 

شیرو = نمی خوام

 

آمقا = نمی خورم

 

موقو = بخور

 

چاكامان = صبر كن

 

شیكرا = ساكت شو

 

بوگوش پوسواو = دلتنگت هستم

 

ای گه بویه او ؟ = این چیه ؟

 

بوراگو = چی گفتی ؟

 

فایتینگ = موفق باشی

 

پلی پلی = زود باش ، عجله كن

 

پلی پلیو = لطفا عجله كنید

 

كاجا = بریم

 

كاه = برو

 

كاجیما = نرو

 

بوگوشیپو = مراقب باش

 

یاكسوكه = قول بده

یاکسوک=قول دادن

 

آنیجو = نكن

 

یه = بله

نه=بله

 

ویو = چرا

 

تانگ آس میدا = از دیدنتون خوشوقتم

 

انجا = بشین

 

چاگیا = عزیزم ،واژه ای محترمانه هست. 

 

یوبو = اصطلاح عسلم معنی میده كه زن و شوهرهای كره ای برای صدا كردن همدیگه استفاده میكنن .

 

وی گره = مشكل چیه ؟

 

آجوما = به زنان مسن اطلاق میشه .

 

آجاشی = به مردان مسن اطلاق میشه .

 

آگاشی = اصطلاح بانوی من كه برای زنان و دختران خانواده های قدیمی به كار میره .

 

آرااو = می دونم

ارسو=فهمیدی؟؟..فهمیدم.(بستگی به طور سوالش داره که چه طور پرسیده بشه.)

 

چوگیو = گوش كن-ببخشید(به معنی معذرت خواستن نیست.)

 

كرسا = پس چی ؟ یا خوب كه چی ...

 

كمنه = بس كن

 

اپایو = مریضی یا بیمار هستی

 

اپا = درد می كنه

 

كرساو = ما خواهیم دید

 

اوران ماریدا = خیلی وقته ندیدمت

 

چه بر = خواهش می كنم

 

كره = بسیار خوب

 

آی گو = ای بابا ، وای

 

سانچون = دائی ، عمو

اپسو = نه

 

انی میدا = نه ، هیچی

 

انیو = نه

 

ارت گویو = گفتم باشه

 

بوروشو جو = جاخوردی یا نمی دونستی

 

گوبچو ماسه او = نگران نباش

 

چل مو چسو = اشتباه كردم

 

پوتاگه او = التماس می كنم

شی اومونی = مادر شوهر

 

اومونی = اصطلاحی كه برای صدا كردن مادرزن و مادر شوهر استفاده می شود .

 

ابونیم = اصطلاحی كه برای صدا كردن پدرزن و پدرشوهر استفاده می شود .  

 

اوتوكه = چطور ممكنه

اوتوکه سایو=چه طور رخ داد

 

بولابولا = نمی دونم

 

كرون = ازدواج كردن

 

كرون اجا = بیا ازدواج كنیم

کروم=پس......

چینجا=واقعا؟؟

دوستای خوبم نظر یادتون نرهمردد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: